Wiosenny sposób na komosę ryżową.



Zawsze kulinarne nowinki z działu eko/zdrowie budzą we mnie ciekawość i lęk jednocześnie. Niby wszyscy co próbowali mówią, że pyszne a jednak pokutuje w mnie ciągle stereotyp, że jak eko i wege to na pewno jakieś śmierdzące fasolowe nasionka. Tym razem po raz kolejny ten stereotyp upadł. Komosa ryżowa podbiła moje serce. Nie przepadam za ryżem a ona świetnie go zastępuje. Jest bardzo pożywna. Idealna do wiosennej sałatki zamiast obiadu. Ponadto quinoa jest bogatym źródłem białka i nienasyconych kwasów tłuszczowych. Cechuje się dużą zawartością wapnia, fosforu, żelaza, witaminy E. Jest świetnym antyoksydantem. Nie pozostaje już nic innego jak biec do sklepu ze zdrową żywnością. Smacznego!





Przepis na wiosenną sałatkę:

Składniki:

szklanka komosy ryżowej
pół opakowania pomidorków koktajlowych
1 świeży ogórek
szczypiorek
natka pietruszki
oliwki
oliwa
sól
pieprz
sok z cytryny
ew.czosnek

Przygotowanie:

Komosę gotujemy jak ryż w proporcjach 1:1 i 1/2. Warzywa kroimy, dodajemy szczypior, natkę, przyprawy i oliwę. Mieszamy i skrapiamy sokiem z cytryny.


Brak komentarzy:

Publikowanie komentarza