Najlepsze kolędy i piosenki świateczne.


Grudzień. Jeden z najbardziej magicznych miesięcy w roku. Oczekiwanie na najpiękniejsze Święta, na narodziny Miłości. Od dziecka to był mój ulubiony czas. Właśnie to oczekiwanie, Adwent, przygotowania zawsze były najpiękniejsze. Same Boże Narodzenie to już swoista wisienka na torcie :)

Schyłek roku zawsze skłania do refleksji, atmosfera Świąt przypomina o najbliższych i o tym jak mało czasu poświęcamy im w zabieganej codzienności. I mimo, że współczesna kultura spłyca święta do: szału zakupów, masy kiczowatych ozdób, pożyczek chwilówek, smartfonów, tabletów, telewizorów i kevina samego w domu to każdy z nas ma pragnienie żeby w tym szczególnym czasie choć na chwilę się zatrzymać. Podziękować za to co już mamy, wspomnieć tych, których nam brakuje i docenić tych na których czasami denerwujemy się bez sensu.

Muzyka. Zawsze miała na mnie ogromny wpływ. Pobudza, cieszy, skłania do refleksji, porywa do tańca. Wiecie, że moja miłość do francuskiego zaczęła się właśnie od słuchania francuskich piosenek? Nie mogłam znieść tego, że nie rozumiem tekstu i zaczęłam sobie je tłumaczyć. Mama dostrzegła moją pasję i zapisała na zajęcia i.... w końcu skończyłam studia filologiczne. Muzyka towarzyszy mi również w tym szczególnym czasie Świąt. Stworzyłam dla Was więc moją ukochaną playlistę piosenek świątecznych i kolęd.

1. Kuba Badach, Mario czy Ty wiesz 

Pierwsze miejsce zajmuje szczególna piosenka. Dlaczego? Słuchałam jej w zeszłym roku gdy dowiedziałam się, że pod moim sercem mieszka jakaś nowa istotka. Bardzo mnie wzrusza. To polska wersja utworu Mary did you know?.

 2. Zbigniew Preisner, Kolędy na koniec wieku

Jeżeli zastanawiacie się jaką płytę z kolędami kupić żeby słuchać jej co roku i się nie nudzić to polecam Preisnera. Liryczne, nostalgiczne i piękne teksty oraz wspaniała muzyka. Wszystkie utwory na płycie są piękne, ale mnie najbardziej wzrusza Kolęda dla nieobecnych.

3. The Singers Unlimited

Wspaniały, niedawno przeze mnie odkryty (dziękuję Kochanie ;) zespół utalentowanych muzyków ze Stanów Zjednoczonych. Uwielbiam chóry. Piękne głosy otulają wręcz świątecznymi piosenkami.


4. Michael Buble

Jestem jego fanką. Po prostu. Mój Mąż tego nie rozumie, ale ja uwielbiam to wykonanie klasyków świątecznych.

5. Frank Sinatra, Christmas songs

Kolejny klasyk. Słuchając tego czuję się jakbym spacerowała po pełnych śniegu i świątecznych lampek ulicach Nowym Jorku.

6. Celine Dion

A teraz coś francuskiego. Kolejny klasyk. Stara Celina i jej niezawodny głos. Dla fanów francuskiego klimatu.






7. Tino Rossi, Petit Papa Noel

Kolejny francuski klasyk. Zawsze katuję ten utwór z uczniami przed Świętami. Mam zamiar kiedyś nauczyć Tadka bo to cudowna piosenka o dziecięcych marzeniach.



Znacie jeszcze jakieś piękne piosenki świąteczne/ kolędy ?

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz