Do brzucha malucha/ 6



Dawno nie było już naszego pysznego cyklu. W ostatnim "DBM" pisałam Wam, że Tadek jest raczej wybrednym konsumentem i zdarza mu się grymasić przy jedzeniu ( a może to kwestia wyrzynających się zębów??). Czasami strasznie mnie to denerwuje, szczególnie jak wymyślam i gotuje w nocy ;) Otóż, okazuje się, że dziecko zmienne jest i od ostatniego wpisu Tadzik je za dwóch i prawie wszystko mu smakuje.

Jesienna aura skłania do częstszego przebywania w domu, picia ciepłych napojów i jedzenia większej ilości gotowanych i pieczonych posiłków. Uwielbiam jesienną kuchnie: dynie, śliwki, suszone owoce, pieczone jabłka. Te wszystkie zapachy i kolory jesiennych potraw kojarzą mi się z ciepłem i jakoś powoli wprowadzają w zimowo-świąteczny nastrój.

W tym odcinku cyklu będzie co nie co o tych jesiennych smakołykach. Na końcu znajdziecie wersje wszystkich przepisów z tego odcinka w formie pdf, którą możecie sobie pobrać i wydrukować. Postaram się w najbliższym czasie stworzyć książkę kucharską z przepisami z dotychczasowych "DBM" tak żeby każda Mama miała pod ręką pomysły na dania dla swojego malucha. Co Wy na to?
____________________________________________________________

Jesień to niestety też czas walki z chorobami. Jestem za profilaktyką. W zeszłym roku sezon jesienno-zimowy skończył się dla Tadka w szpitalu a dla nas był pełen nerwów i strachu o jego zdrowie. W tym roku (odpukać!!!) na razie nie dajemy się chorobom.

Od zeszłego roku dowiedziałam się jak w bardzo naturalny sposób zapobiegać chorobie. My stosujemy codziennie syrop z pędów sosny. Tadek go uwielbia. Do tego, każdego dnia dostarczamy sobie bardzo dużą ilość witaminy C.


Syrop z pędów sosny można zrobić samemu. Miałam taki plan. Niestety jak zwykle zabrakło czasu na wszystko. Pędy sosny najlepiej zbierać w maju. Przepis jest prosty: 2 kg pędów zasypujemy 1,5 kg cukru i czekamy. Syrop należy dawkować profilaktycznie 1 łyżeczkę codziennie lub jako dodatek do herbaty. Dla leniwych: syrop można kupić w każdym sklepie z ekologiczną/ zdrową żywnością.


___________________________________________________________________








Przepisy w wersji pdf znajdziecie poniżej:



Brak komentarzy:

Prześlij komentarz