Placki w dwóch smakach.


Śmiało mogłabym otrzymać tytuł placko-eksperta, dajcie mi kilka dowolnych składników a zrobię z nich...placki. Dlaczego? Moje dziecko ma teraz taki etap żywieniowy. Najchętniej je to co ma postać placka, klucha, buły itp. Nie wiem gdzie podział się mój smakosz szpinaku i pożeracz zup. Z dnia na dzień zamienił się w glutenowego potwora. I dlatego ja, dostosowałam się i czego się nie dotknę zamieniam ostatnio w ulubionego placka. Kombinuję i wydziwiam żeby placki przybrały zdrową formę i sama się dziwię jak dobrze mi to wychodzi.

Przedstawiam dwa sposoby na placki w wersji słodkiej i wytrawnej, każde idealnie zastępujące jeden pełnowartościowy posiłek :)

 
1. Placki z bananem i amarantusem.

Składniki na ok.10-12 placków:

2 banany
serek waniliowy rolmlecz mały
2 jajka
3 łyżki mąki
2 łyżki amarantusa ekspandowanego
szczypta soli
olej kokosowy do smażenia

Mieszamy, smażymy i gotowe!



2. Placki z kaszy jaglanej z oliwkami i serem

Składniki :

około półtorej szklanki ugotowanej kaszy jaglanej
garść pokrojonych czarnych oliwek
3 plasterki domowej szynki
przyprawy: pieprz, sól, papryka słodka, czosnek
2 jajka
łyżka mąki
2 łyżki startego sera żółtego
olej kokosowy do smażenia

Mieszamy, smażymy i gotowe!


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz